پیشرفت های اخیر در استفاده از فناوری دیجیتال در آموزش ریاضیات |
کد مقاله : 1471-IMEC |
نویسندگان |
اکرم سعیدی *1، بهزاد صالحیان متیکلایی2، مهدی مقدسی1 1فرهنگی 2عضو هیات علمی دانشگاه دامغان |
چکیده مقاله |
در این مقاله، پیشرفتهای مهم در استفاده از فناوری دیجیتال در آموزش و یادگیری ریاضیات در پنج سال گذشته را مرور میکنیم. ما بر روی تعدادی از موضوعات مهم از جمله تکامل STEAM در این زمینه تمرکز می کنیم، همچنین فرآیند بازتعریف فضاهای یادگیری در دگرگونی کلاس ریاضیات را بیان می کنیم. ما همچنین به استفاده روزافزون از سیستم های جبر کامپیوتری و بسته های هندسه پویا می پردازیم و موضوع همکاری دانش آموزان به صورت آنلاین، به ویژه با استفاده از محیط های آموزشی و رسانه های اجتماعی را بررسی می کنیم. سپس به طور مختصر به سیستمهای هوش مصنوعی، از جمله شخصیسازی بیش از حد یادگیری، چندوجهی و ویدیوها اشاره میکنیم و یک بحث کوتاه در مورد تأثیرکووید-19 بر آموزش ریاضیات می کنیم و در نهایت بحث را با برخی نگرانی های احتمالی و ذکر چند موضوع جدید احتمالی برای تحقیق در این زمینه به پایان می بریم. |
کلیدواژه ها |
: STEAM ، سیستم جبر رایانه ای ، هندسه پویا ، کلاس درس متحرک ، همکاری دانش آموزان ، رسانه های اجتماعی ، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |