مروری بر روش های تدریس ریاضیات مبتنی بر هوش مصنوعی
کد مقاله : 1469-IMEC
نویسندگان
مائده حسینی *
دانشکده ریاضی دانشگاه علامه طباطبایی تهران
چکیده مقاله
با توجه به بررسی عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی ، به این نتیجه رسیدیم که ادراک دانش آموزان تغییر کرده است و روس های سنتی یادگیری به اندازه کافی موثر نیستند و یادگیری ریاضیات یک چالش بزرگ برای آن ها به شمار می آید. برای رفع این مشکل، هدف ما این است که در عصر فناوری ها ی هوشمند رشد مهارت ها ی ریاضی را سریع تر کنیم. پیشرفت فناوری‌های رایانه‌ای، به‌ویژه هوش مصنوعی (AI)، فرصتی برای مقابله با این مشکل با تشخیص مشکلات یادگیری دانش‌آموزان و ارائه پشتیبانی شخصی برای به حداکثر رساندن عملکرد یادگیری آنها در دروس ریاضی فراهم می‌کند.بدین منظور، استراتژی های آموزش و یادگیری موثر مبتنی بر هوش مصنوعی را شناسایی میکنیم تا انگیزه دانش آموزان را ارتقا دهیم و عملکرد یادگیری آن ها را بهبود دهیم. با این حال، کمبود بررسی از دیدگاه ها ی مختلف برا ی کمک به محققان ، وجود داردتا به منبعی کامل ازتحقیقات هوش مصنوعی در آموزش ریاضیات به دست آورند. در این مقاله با روش مروری و استناد به مقالات منتشر شده در مجلات معتبر، روش های هوش مصنوعی در تدریس ریاضی و مزایا و معایب آن برای دانش آموزان و معلمان بیان می کنیم.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش ریاضی، دانش آموز، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر