ماهیت آزادیِ ریاضی: بستری برای رویکرد هوش مصنوعی با ریاضی مدرسه‌ای
کد مقاله : 1466-IMEC
نویسندگان
مونا اکبری1، مبینا اکبری *2
1اموزش و پرورش
2کارمند آموزش و پروش
چکیده مقاله
پیشرفت تکنولوژی‌های دیجیتال و به‌ویژه‌ هوش مصنوعی فرصتی را برای کمک به معلمان و دانش‌آموزان درحل و بهبود عملکرد تدریس و یادگیری فراهم می‌کند. هوش‌مصنوعی برای توسعه خود، نیازمند مهارت‌های بسیاری است که در رأس آنها، ریاضی و تفکر انتقادی و حل‌مسئله قرار دارد. برای بررسی نقش آزادی در ریاضی مدرسه‌ای از طریق تلفیق هوش مصنوعی با ریاضی مدرسه‌ای، پژوهشی طراحی شد که در آن، شش معلم ریاضی شرکت کردند و داده‌ها توسط مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شد. یافته‌های این پژوهش نشان داد که معلمان، نسبت به استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار، مشکلی ندارند،حتی میتواند ابزاری جدید برای آموزش در ریاضی محسوب شود که به دانش_آموزان آزادی بیشتری در انتخاب منبع می_دهد ،ولی نسبت به تلفیق آن با ریاضی مدرسه‌ای، نگرانی‌هایی دارند که نیارمند توجه است که میتوان به این مورد اشاره کردکه آنهااز هوش مصنوعی به عنوان یک شمشیر دولبه یادمی_کنند . البته دیدگاهشان این بود که این تلفیق گریزناپذیر است و معلمان نیازمند آموزش برای آن هستند.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، رویکرد تلفیقی، ریاضی مدرسه ای.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر