قدرت بازی در یادگیری مفهوم مختصات در ریاضی هشتم |
کد مقاله : 1446-IMEC |
نویسندگان |
سیده محدثه هاشمی علیزاده *1، هادی کریمی صفا1، سید حجت هاشمی علیزاده2 1دبیر آموزش و پرورش 2عضو خانه ریاضیات |
چکیده مقاله |
با توجه به افت تحصیلی روزافزون دانشآموزان و نداشتن انگیزه و نگرش مثبت در آموزش و یادگیری ریاضی، معلمان، برنامهریزان درسی، مسئولان آموزشی و همه آن کسانی که به نوعی با آموزش مرتبط هستند، با چالشهای فراوانی مواجه شدهاند. این مسئله به روشنی نشان میدهد که ساختار آموزش نیازمند تغییرات اساسی در آموزش و یادگیری ریاضی است. استفاده از روشهای نوین آموزشی باید هر چه سریعتر جایگزین روشهای قدیمی شود. یکی از این روشهای نوین، استفاده از بازیهای ریاضی و بازیوارسازی در آموزش ریاضی است. این مقاله با مطالعه موردی بر روی سه دانشآموز دختر در یکی از دبیرستانهای خراسان شمالی (شهرستان شیروان) به بررسی بدفهمیها و مشکلات آنها در یادگیری صفحه مختصات میپردازد. سپس با استفاده از یک بازی که مورد تایید شورای ملی معلمان ریاضی (NCTM) است، به رفع مشکلات دانشآموزان کمک میکند. نتایج نشان میدهد که درگیر کردن دانشآموزان با مفاهیم ریاضی از طریق بازی میتواند یادگیری آنها را بهبود بخشد. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژهها: بازی رومیزی ، بازی ، یادگیری ریاضی ، بازی وارسازی ، صفحه مختصات ،آموزش ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |