حل مسئله و مدلسازی در آموزش ریاضی
کد مقاله : 1445-IMEC
نویسندگان
زهرا قاسمی *
ندارم
چکیده مقاله
حل مسئله و مدلسازی ریاضی دو عنصر مهم در آموزش ریاضی به شمار رفته که همواره آموزگران ریاضی به آن تأکید ویژه داشته اند. لذا با توجه به این اهمیت در این پژوهش ابتدا به بررسی مدلسازی ریاضی پرداخته و پس از آن حل مسئله را توصیف کرده ایم. پس از آن تلفیق این دو و نظریه حاصل از آنها یعنی آموزش ریاضیات واقعیت مدار را مطرح نموده و به تأثیرات مثبت استفاده از این نظریه بر نگرش و باورهای دانش آموزان نسبت به ریاضیات پرداخته ایم. در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی و ابزار کتابخانهای بهرهگیری شده است. فهم کاربردی ریاضی توسط دانش آموزان در دنیای واقعی با بکار بستن ابزارهای مدلسازی ریاضی و حل مسئله از نتایج و یافته های تحقیق پیش روست. همچنین رهیافتهای حل مسئله در تعمیم آنچه که دانش آموز آموخته به سایر مسائل کمک میکند.
واژگان کلیدی: حل مسئله، مدلسازی ریاضی، ریاضیات واقعیت مدار
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: حل مسئله، مدلسازی ریاضی، ریاضیات واقعیت مدار
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر