تحلیل فصل تابع کتاب ریاضی و آمار 1 بر اساس الگوی ریاضیات واقعیت مدار
کد مقاله : 1437-IMEC
نویسندگان
هامان عضدی *
آموزش و پرورش منطقه دیلمان، سیاهکل
چکیده مقاله
ریاضیات واقعیت مدار که توسط فرودنتال و همکارانش مطرح شد ایده ای در مقابل رویکرد آموزش مکانیکی ریاضی بود. این رویکرد توانایی جذاب کردن تدریس و ایجاد نگرش مثبت دانش آموزان به درس ریاضی دارد. آموزش ریاضی واقعیت مدار همچنین می تواند دانش آموزان را با جنبه هایی از ریاضی آشنا کند که در زندگی روزمره استفاده می شود. در این نوشته، به بررسی فصل تابع کتاب درسی ریاضی و آمار (1) از نظر توزیع مسأله های واقعیت مدار پرداختیم. پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوا انجام گرفت و جامعه آماری کتاب ریاضی و آمار (1) بود. برای تحلیل، فصل تابع به روش تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار پژوهش انجام شده فرم تحلیل محتوای محقق ساخته بر اساس الگوی تحلیل بود. با تحلیل سؤالات فصل به کم بودن تعداد سؤالات واقعیت مدار پی بردیم. نتایج کمّی تحقیق نشان داد که کمتر از 25 درصد مسأله های این فصل واقعیت مدارند.
کلیدواژه ها
ریاضی و آمار (1) ، فصل تابع، تحلیل محتوا، آموزش ریاضی واقعیت مدار
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر