| نقش تحولات اجتماعی در آموزش ریاضی | 
| کد مقاله : 1423-IMEC | 
| نویسندگان | 
| 
		رحیم  کریمی *1، درناز   شیرانی2 1دکتری مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تهران 2دانشجوی دکترای تخصصی ریاضی دانشگاه خوراسگان اصفهان ایران 		 | 
| چکیده مقاله | 
| این مقاله به بررسی تأثیر تحولات اجتماعی بر آموزش ریاضی در جوامع مختلف میپردازد. تحولات اجتماعی، از قبیل تغییرات فرهنگی، اقتصادی و فناوری، میتوانند بهطور قابل توجهی شیوههای تدریس و یادگیری ریاضی را تحت تأثیر قرار دهند. با توجه به رشد سریع فناوری و دسترسی عمومی به اطلاعات، الگوهای آموزشی سنتی که بیشتر بر روشهای حفظی تکیه دارند، نیاز به بازنگری دارند. همچنین، افزایش توجه به آموزش مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسئله در دنیای امروز، ضرورت انطباق محتوای درسی ریاضی با زمینههای اجتماعی و واقعیات روز را مضاعف کرده است. تجزیه و تحلیل این تحولات نشان میدهد که آموزش ریاضی نمیتواند بهصورت مجزا از مسائل اجتماعی و محیط پیرامون در نظر گرفته شود و نیازمند رویکردی پویا و انعطافپذیر است که در آن تعاملات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در فرآیند یاددهی-یادگیری مورد توجه قرار گیرد. در پایان، مقاله پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت آموزش ریاضی با لحاظ کردن تحولات اجتماعی ارائه میدهد و بر لزوم ایجاد همکاریهای میانرشتهای تأکید میکند. | 
| کلیدواژه ها | 
| ریاضی، آموزش ریاضی، تحولات اجتماعی، مسائل اجتماعی، اصفهان. | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |