بررسی ارتباط درک رویکرد جبری و تجسم هندسی اعداد گنگ در دانش‌آموزان متوسطه (فایل ادیت شده)
کد مقاله : 1413-IMEC
نویسندگان
شیوا مفاخری *
گروه ریاضی متوسطه دوم استان کردستان
چکیده مقاله
اعداد گنگ یکی از سرفصل‌های درس ریاضی است که دانش‌آموزان از پایه نهم متوسطه اول یاد می‌گیرند، هنگام حل معادلات شامل ریشه‌های مربع غیرکامل با اعداد گنگ روبرو می‌شوند. برای حل معادلات جبری، دانش‌آموزان ممکن است نیاز به ساده‌سازی ریشه های مربع یا بکارگیری اعداد گنگ برای یافتن متغیرها داشته باشند. اعداد گنگ در هندسه، برای اندازه‌گیری‌ها و محاسباتی که شامل ریشه‌های مربع مساحت ها یا طول اشکال هندسی است، استفاده می‌شوند. همه دانش‌آموزان می‌توانند به صورت ریاضی‌وار فکر کنند و عمق و پیچیدگی ایده‌های ریاضی خود را به عنوان هدف مهم آموزش ریاضی، افزایش دهد. هر چند این مهم هنوز به طور گسترده، در کلاس‌های ریاضی اتفاق نیفتاده است.در این مقاله یادگیری اعداد گنگ با هدف بررسی تجسم هندسی و جبری مورد مطالعه قرار گرفته است. همانطور که دانش آموزان در تحقیق نشان دادند آنچه در مورد اعداد گنگ می آموزند و ضعف در یادگیری و ناتوانی در انجام با تمرکز بر تقویت گفتمان کلاسی برای انطباق با رشد مفهومی اکثر دانش آموزان پایه‌های نهم و دهم مشهود بود. روشهایی برای فرآیند تفکر خلاق جستجو می شود که از طریق آن، کیفیت تدریس و پژوهش ریاضی ارتقاء یابد. در پایان چند راهکار نیز برای شیوه هایآموزشی بیان گردیده‌است. یافته‌ها شامل شناسایی شرایط و محدودیت‌هایی است که باید در طراحی و شیوه‌های آموزشی مداخلات یکپارچه ریاضی، به طور کلی، و برای مراحل بعدی پروژه فعلی مورد توجه قرار گیرند.
کلیدواژه ها
اعداد گنگ، رویکرد جبری، تجسم هندسی، فرهوم، آموزش ریاضی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر