نقش فناوری در آموزش آمار و احتمال و شناسایی و توسعه دانش معلمان
کد مقاله : 1384-IMEC
نویسندگان
عارفه فرامرزی *1، مهدی شمس2
1دانشجو دانشگاه فرهنگیان(آموزش و پرورش)
2گروه آمار دانشگاه کاشان
چکیده مقاله
فناوری ابزار مهمی در داده‌کاوی، انجام تحلیل‌های آماری و کمک به دانش‌آموزان در تجسم مفاهیم انتزاعی است و ضرورت استفاده از آن در آموزش و یادگیری ریاضیات، آمار و احتمال احساس می‌شود. در این مقاله در مورد نقش فناوری در آموزش آمار و احتمال و روش‌های توسعه دانش معلمان برای آموزش آمار و احتمال توسط فناروی مباحثی مطرح می‌شود. در پایان در مورد روش‌های مشارکت معلمان و دانش‌آموزان با داده‌های واقعی به‌منظور استفاده از فناوری توضیحاتی بیان می‌شود. این مقاله به بررسی ضرورت و مزایای فناوری در آموزش و یادگیری آمار و احتمال می‌پردازد و به معلمان آمار پیشنهاد می‌دهد که از پیشرفت‌های فناوری بهره‌برداری کنند. همچنین به مشکلاتی که مانع استفاده گسترده از این فناوری‌ها در کلاس‌ها می‌شود اشاره می‌شود. ارتباط عمیق‌تر آماردانان با مفاهیم و نیاز به مهارت‌های شناختی بیشتر نسبت به راهبرد‌ها، از دیگر نکات کلیدی این مقاله است. معلمان مبتدی باید با فرصت‌های فناوری آشنا شوند تا بتوانند از نقش آن در درک بهتر دانش‌آموزان از آمار بهره‌مند شوند.
کلیدواژه ها
فناوری، آموزش آمار و احتمال، دانش آماری فناوری، دانش محتوای آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر