هوش مصنوعی در آموزش ریاضی ، فرصت ها و چالش ها |
کد مقاله : 1383-IMEC |
نویسندگان |
ترانه میریان * عضو هیات علمی گروه علوم پایه پردیس فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان اصفهان |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوریهای پیشرو در حال تغییر و تحول بسیاری از جنبههای زندگی ما است.حیطه آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر دادن نظام آموزشی است. با توجه به پیچیدگیهای آموزش ریاضی، استفاده از هوش مصنوعی میتواند تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کند. با فراهم کردن آموزش شخصیسازیشده، سیستمهای ارزیابی فوری و بازخورد هوشمند ، کمک به برنامهریزی درسی، ایجاد محتواها و محیطهای تعاملی جذاب ، ابزارهای پیشرفته تحلیل دادهها، شبیهسازی و استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ، دستیارهای آموزشی هوشمند و دورههای توسعه حرفهای مداوم معلمان ، هوش مصنوعی میتواند فرآیند یادگیری ریاضی را بهبود بخشد و آن را جذابتر و مؤثرتر کند. معلمان و دانشآموزان با استفاده از این فناوریها میتوانند تجربه آموزشی بهتری داشته باشند و به نتایج بهتری دست یابند.در این مقاله، به بررسی کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در آموزش ریاضی پرداخته و مزایا و چالشهای آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |