| چالشهای آموزش آمار و احتمال و تنشهای بین تفکرهای ریاضی، احتمالی و آماری | 
| کد مقاله : 1372-IMEC | 
| نویسندگان | 
| 
		عارفه  فرامرزی *1، مهدی  شمس2 1دانشجو دانشگاه فرهنگیان(آموزش و پرورش) 2گروه آمار کاشان 		 | 
| چکیده مقاله | 
| در این مقاله اهمیت آموزش آمار و احتمال در مدارس مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد. در این میان برخی تنشها بین تفکرهای ریاضی، احتمالی و آماری معرفی میشود. در پایان به برنامهی درسی مدرسه و تربیت معلمان برای آموزش آمار و احتمال اشاره میشود.آمار بهطور فزایندهای برای همهی سطوح شهروندان اهمیت دارد. استفاده از دادهها توسط کسانی که تصمیمگیری میکنند و کسانی که این تصمیمات را اجرا میکنند لزوماً تحت تأثیر تجربیات یادگیری آمار است. تنوع تجربهها در آموزش آمار در کشور-های جهان نشاندهندهی اهمیت آن است. بنابراین تغییر تمرکز در آمار از محاسبات به استنباط و مفهومسازی مجدد آموزش آمار امری ضروری است. این مفهومسازی مجدد علاوه بر تغییرات در روشهای تدریس، باید در مبانی آموزش آمار نیز لحاظ شود.بهطور کلی در آموزش آمار و احتمال عواملی چون تدریس معلمان، آموزش معلمان، استفاده از فناوری، ارائهی پروژه و ارزشیابی مستمر دانشآموزان موثر هستند و زمینهساز سوالاتی در خصوص مشکلات جاری در آموزش آمار مانند نگرش معلمان، شیوههای فعلی، آموزش و توانمندسازی معلمان خواهند شد | 
| کلیدواژه ها | 
| سواد آماری، آموزش آمار و احتمال، برنامهی درسی، تربیت معلمان. | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |