کاربرد الگوهای فعال تدریس در آموزش ریاضی دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1371-IMEC |
نویسندگان |
مجید نقیه * دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از مقاله ی حاضر، معرفی سه الگو از الگوهای نوین تدریس است که در درس ریاضی کارایی و کاربرد دارد. در الگوی دریافت مفهوم، فراگیران به کمک مثال هایی که معلم می زند به مفهوم مورد نظر ریاضی می رسند. در الگوی قضاوت عملکرد فراگیران یک فعالیت عملی ریاضی را انجام می دهند، سپس معلم همان فعالیت را با روشنگری معیارهای آن ارائه می دهد تا در نهایت فراگیران فعالیت اولیه یکدیگر را بر اساس این معیارها قضاوت و نقد کنند. در الگوی بارش مغزی، تک تک فراگیران در خصوص مسالهای نظر میدهند و سپس نظرات پالایش میشود. در این مقاله تلاش شده است تا در مورد هر یک از سه الگو، علاوه بر ارائه توضیحاتی پیرامون آن الگو و موارد مربوطه ، مراحل اجرا و یک نمونه کاربردی و پیشنهادی از هر الگو جهت تاثیر هر چه بیشتر و استفاده مناسبتر از آن الگو ، برای خواننده توضیح داده شود. |
کلیدواژه ها |
الگوهای فعال تدریس، دریافت مفهوم، قضاوت عملکرد، بارش مغزی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |