نقش هوش مصنوعی و علم داده در آموزش ریاضی |
کد مقاله : 1367-IMEC |
نویسندگان |
مرضیه حسنی نژاد * . |
چکیده مقاله |
در این مقاله نقش فناوریهای نوین به ویژه هوش مصنوعی (AI) و علم داده در بهبود و تحول آموزش ریاضی تحلیل و بررسی میشود در ابتدا هوش مصنوعی و علم داده تعریف میشود سپس در این راستا به چگونگی شخصیسازی آموزش ریاضی با تحلیل دادههای عملکردی دانشآموزان و ایجاد پروفایلهای یادگیری فردی و پیشنهاد محتوای مناسب و ارائه بازخورد فوری و مؤثرو پشتیبانی و راهنمایی مستمر و تنظیم سرعت یادگیری میپردازد و به تشخیص الگوهای یادگیری باجمعآوری دادهها و پیش پردازش دادهها و با شناسایی نقاط ضعف و قوت و پیشبینی عملکرد در آینده با ارائه بازخورد و پیشنهاد و با نظارت و تطبیق مداوم و کاهش استرس و افزایش انگیزه میپردازد و در نهایت ارزیابی عملکرد دانش آموزان توسط هوش مصنوعی بررسی می شود. همچنین نقش علم داده در بهبود روشهای آموزشی و در توسعه و بهبود منابع آموزشی مورد بررسی قرار میگیرد و مزایا و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی وعلم داده در آموزش ریاضی بیان می شود و نمونههایی ازپروژهها و نرمافزارهای موفق در استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ریاضی معرفی میشود. این مطالعه به روش تحقیق توصیفی-اسنادی و کتابخانهای بوده است. |
کلیدواژه ها |
ارزیابی هوشمند، شخصیسازی آموزش، علم داده، الگوهای یادگیری، محتوای آموزشی، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |