هوش مصنوعی فرصتی برای بهبود عملکرد تدریس و یادگیری ریاضیات |
کد مقاله : 1346-IMEC |
نویسندگان |
زینب قنبری *1، بهزاد صالحیان متیکلایی2 1آموزش و پرورش 2عضو هیات علمی دانشگاه دامغان |
چکیده مقاله |
پیشرفت فناوری مانند هوش مصنوعی فرصتی را برای کمک به معلمان و دانش آموزان در بهبود عملکرد تدریس و یادگیری فراهم کرده است. استفاده از هوش مصنوعی در تدریس ، محدودیت ها وچالش هایی را به همراه دارد.هدف این مقاله ارائه یک نمای کلی از بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش و به ویژه یادگیری ریاضیات برای دانش آموزان و بهبود در فرایند یادگیری است. یادگیری ریاضیات به عنوان یک چالش بزرگ برای بسیاری از دانش آموزان در نظر گرفته شده است. پیشرفت فناوری های رایانه ای، مخصوصا هوش مصنوعی، برای مقابله با این مشکل با تشخیص مشکلات یادگیری دانش آموزان و ارائه پشتیبانی های شخصی برای به حداکثر رساندن عملکرد یادگیری آنها و بهبود یادگیری در دروس ریاضی فراهم می کند. به طور کلی ،کاربرد هوش مصنوعی درآموزش در حال گسترش است و ظهور مفاهیم ،روش ها و ایده های جدید در اصلاح آموزش تاثیر مهم و کاربردی خواهد داشت. |
کلیدواژه ها |
یادگیری ریاضی، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی در آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |