نمودار ون و اعداد حقیقی در حاشیه هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران |
کد مقاله : 1335-IMEC |
نویسندگان |
حسین عبدالهی نیا * آموزش و پرورش استان خوزستان |
چکیده مقاله |
درک اعداد حقیقی یک پیش نیاز ضروری برای درک مفاهیم حساب دیفرانسیل و انتگرال و همچنین مباحث پیشرفته تر ریاضیات است. یکی از مباحثی که توسط دبیران ریاضی در حاشیه هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، مطرح گردید نمودار ون اعداد حقیقی مربوط به کتاب های درسی ریاضی متوسطه اول و دوم بود. معلمان ریاضی به این موضوع اشاره کردند که برخی از محتوای کتاب درسی ملی ذهن دانش آموزان را دچارکج فهمی یا بد فهمی می کند و دانش آموزان برداشت های متفاوتی از آن خواهند داشت. بدفهمی ها ممکن است باعث سردرگمی و شکست دانش آموزان در حل مسائل شوند. گاهی نیز به دلیل ماهیت به هم پیوستة مفاهیم ریاضی، بدفهمی ها باعث ایجاد مشکل در یادگیری های آتی دانش آموزان می شوند. این بحث باعث شد تا نمودارهایی برای جایگزین کردن بجای این نمودار ون در صورت صلاح دید اهل فن و متخصصان، در این مقاله پیشنهاد شود. امید است که این مقاله کوتاه مورد تایید علاقه مندان به علوم ریاضی قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
اعداد حقیقی، نمودار ون، بد فهمی های ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |