پرکردن شکاف بین جبر مجرد و ریاضیات متوسطه: مفاهیمی برای آمادگی معلم و تمرینهای آموزشی |
کد مقاله : 1334-IMEC |
نویسندگان |
فرزانه نوروزی لرکی * عضو هیئت علمی گروه ریاضی - دانشکده علوم پایه -دانشگاه شهید رجایی- تهران- ایران |
چکیده مقاله |
این مقاله پیوندهای بین جبر انتزاعی و ریاضیات متوسطه را مورد بررسی قرار داده و بر مفاهیم آنها برای آموزش معلمان و شیوههای آموزشی تأکید می کند. از طریق تحلیل تاریخی، چارچوب های نظری و تحقیقات تجربی، این مطالعه چالش ها و فرصت ها را در ترکیب مفاهیم پیشرفته ریاضی در آموزش متوسطه شناسایی کرده است. همچنین شامل مطالعات موردی و کاربردهای عملی، ارائه راهبردهایی برای توسعه برنامه درسی و روش های تدریس می باشد. یافتهها بر اهمیت برنامههای توسعه حرفهای که درک ساختارهای ریاضی را عمیقتر میکنند و در نهایت کیفیت آموزش ریاضی را بهبود میبخشد، تأکید کرد. علاوه بر این، این تحقیق ضرورت توسعه یک چارچوب منسجم را که جبر انتزاعی و برنامه درسی متوسطه موجود را ارتباط می دهد، برجسته کرده است. با زمینه سازی مفاهیم جبری انتزاعی در شیوه های آشنای ریاضی، مربیان می توانند درک عمیق تری از ساختارهای زیربنایی ریاضیات را در بین دانش آموزان پرورش دهند. این مطالعه بر نقش فعالیتهای عملی و یادگیری مبتنی بر درک عمیق تأکید دارد که نه تنها دانشجو معلمان را درگیر میکند، بلکه تفکر انتقادی و مهارتهای حل مسئله برای رشد تحصیلی آنها را ارتقا میدهد |
کلیدواژه ها |
جبر مجرد، ریاضیات متوسطه، تمرینهای آموزشی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |