کاربرد راهکارهای هوش مصنوعی دربهبود آموزش ویادگیری درس ریاضیات دانش آموزان |
کد مقاله : 1332-IMEC |
نویسندگان |
صدیقه فرنیایی1، سمیرا جلالت *2 1آموزش و پرورش 2دبیر رسمی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
در مقاله حاضربرای بررسی، کاربردها و راهکارها وتاثیرات هوش مصنوعی بر بهبود عملکرد آموزش و یادگیری درس ریاضی درابتدای کار، برای تعدادی از دانشآموزان به منظور بهینهکردن فرآیندهای آموزشی ویادگیری با کمک هوش مصنوعی، با تجزیه وتحلیل نتایج وداده هایی که از پیگیری دبیر با کمک نقش شخصی سازی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری ریاضیات، شناسایی بدفهمیها، پیشنهاد منابع آموزشی متناسب، شبیهساز بازیهای آموزشی و...انجام شد، ارتقا علمی دانش آموزان وتاثیرات کاربرد راهکار های هوش مصنوعی بررسی گردید. به این صورت که در این پژوهش تجزیه و تحلیل داده ها ی مربوط به چند دانش آموزرا با طرح سوالاتی که هوش مصنوعی بر اساس درجات دشواری(آسان، متوسط ، سخت)در مباحث پرچالش ریاضیات طراحی کرده است، راهکارهای معرفی شده توسط هوش مصنوعی که موجب برطرف شدن بدفهمی های احتمالی و ارتقا سطح آموزش ویادگیری دانش آموزان گردید، بررسی شد. نهایتاً، در این مقاله نیاز به توسعه مداوم فناوریهای هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری ریاضیات برای استفاده بهینه از این فناوری و بهبود عملکرد آموزشی ویادگیری درس ریاضیات دانش آموزان توصیه شده است. |
کلیدواژه ها |
بد فهمی ها، یادگیری های شخصی سازی، ، شبیه سازبازی های آموزشی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |