پولیا سوار بر چرخه مدلسازی |
کد مقاله : 1330-IMEC |
نویسندگان |
هاجر محمدی دورکی *1، فاطمه سلیمیان2 1آموزش و پرورش 2دبیر آموزش و پرورش و عضو شورای اجرایی انجمن علمی |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه دنیای امروزی پر از مسائل ایجاد شده از طریق فناوریهای نوین و قدرتمند در زندگی روزمرهی ما میباشد لذا در تحقیق انجام شده که با استفاده از مرور مقالات متنوع در راستای مدلسازی ریاضی وهچنبین حل مسئله بوده است سعی شده ارتباط تنگاتنگ این دو عمل را نسبت به هم با مقایسهی چرخههای مطرح شده نمایش داده و بتوانیم چشم انداز نوینی نسبت به این مسائل به اشخاصی که در امر آموزش میباشد نشان دهیم.دانشآموزان امروزی با یک جهان روبهرو هستند که توسط سیستمهای اطلاعاتی پیچیده، پویا و قدرتمند در یک اقتصاد مبتنی بر دانش شکل گرفته است که مدام با مسائل مختلف دسته و پنجه نرم می کنند که حل این مسائل احتیاج به راهکارهایی مانند مدل سازی به عنوان هدایتگر روشن می باشد. به عنوان اعضای آیندهی نیروی کار، دانش آموزان باید حل مسئله را قبل از تشخیص اجزای اساسی مدلسازی ریاضی بشناسند و بتوانند از طریق مدل سازی آن را توسعه دهند - یعنی، آنها باید به فایده مدلها در جهان امروزی آگاه شوند، مدلها را برای تفسیر و توضیح سیستمهای پیچیده ساختاری توسعه دهند و استفاده کنند، تسلط نمایندگی را توسعه دهند، به شیوههای متنوع ریاضی استدلال کنند و از تجهیزات و منابع پیچیده استفاده کنند. تحقیقات در مورد مدل سازی مستلزم درک عمیق از مقولات مختلف آموزشی و روان شناختی از جمله دیدگاههای شناختی و عاطفی است |
کلیدواژه ها |
آموزش ریاضی، مدل سازی، حل مسئله، جرج پولیا. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |