تاثیر بازی به عنوان یکی از روش های تدریس فعال و نوین بر آموزش ریاضی
کد مقاله : 1329-IMEC
نویسندگان
مرضیه محمودوند *
دانشجو دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
چکیده مقاله
زمینه:عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نقش داشته که یکی از این عوامل روش تدریس بوده،استفاده از بازی به عنوان یکی از روش های تدریس فعال از عوامل مهم ایجاد انگیزه، یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است ،همیچین بازی باعث بهبود نگرش آنان به درس ریاضی شده است.هدف از پژوهش بررسی تاثیر بازی به عنوان یکی از روش های تدریس فعال و نوین بر آموزش ریاضی بوده است.روش:روش مورد استفاده، روش تحقیق مطالعاتی بود که بر اساس تجزیه و تحلیل مقالات، گزارش ها و منابع دیگر انجام شده و با ایجاد ارتباطات و پیوستگی ها به درک عمیق تری از موضوع پژوهش رسیده،نتایج تحقیقات حاضر نشان داد روش تدریس نیازمند بهکارگیری،خلاقیت‌ها،نوآوری‌ها،روش‌ها و رویکردهای جذاب و منعطف و البته لذت بخش و مورد علاقه دانش‌آموزان  بوده است و بازی با توسعه استدلال منطقی و بهبود بخشیدن به ارتباطات کودکان بسیار حائز اهمیت است. .نتیجه گیری:آموزش ریاضی از طریق بازی باعث بهبود یادگیری مفاهیم ریاضی و افزایش علاقه به ریاضی در دانش آموزان شده است
کلیدواژه ها
آموزش از طریق بازی،روش تدریس فعال،یادگیری ،نگرش،بازی،درس ریاضی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر