بهبود یادگیری قضیه تالس با بهره گیری از روش تدریس ۵E |
کد مقاله : 1316-IMEC |
نویسندگان |
َعلی اصغر پوربافرانی * - |
چکیده مقاله |
قضیه تالس را می توان از قضایای مهم در هندسه برشمرد. این قضیه به طور ویژه در کتاب هندسه۱ پایه دهم رشته ریاضی متوسطه معرفی شده و آنچه که مشاهده شده است این بوده که دانشآموزان در به کار گیری این قضیه در سوالات دشوارتر و موقعیت های جدید مشکل دارند و اشتباه میکنند. در خصوص نگارش این مقاله هدف این بوده است که دانش آموزان بتوانند عملکرد بهتری در به کاربردن قضیه تالس داشته باشند و با الگوی تدریس 5E بدفهمی های آنان در این مورد رفع شود. این پژوهش ، یک پژوهش کیفی بوده و بر اساس روش تحقیق اقدام پژوهی صورت گرفته است. بنابر نتایج حاصل از این پژوهش، می توان یادگیری عمیق تر و همچنین رفع بدفهمیهای دانش آموزان و نیز ارتقای توانمندی آن ها در حل مسائلی که با قضیه تالس به صورت مستقیم و غیر مستقیم مرتبط هستند را از جمله دستاوردهای این پژوهش برشمرد. |
کلیدواژه ها |
اقدام پژوهی، الگوی تدریس ۵E ، ساخت گرایی، قضیه تالس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |