کاربرد هوش مصنوعی در آموزش ریاضی |
کد مقاله : 1315-IMEC |
نویسندگان |
فاطمه عسکری *1، زهرا عربی2 1اداره کل آموزش و پرورش 2معلم رسمی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
امروزه فناوریهای مختلف از جمله هوش مصنوعی، حوزه آموزش و یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است. هوش مصنوعی میتواند به طور موثر در یادگیری ریاضی به دانش آموزان کمک کند. هدف اصلی این پژوهش بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش ریاضی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع اسنادی بود. جامعه پژوهشی شامل کلیه منابعی بودند که در زمینه فناوریهای نوین در آموزش، به خصوص درس ریاضی و کاربرد هوش مصنوعی در آموزش ریاضی وجود داشتند و از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای با استفاده از یادداشت برداری بود و اطلاعات به دست آمده، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش بیانگر اهمیت هوش مصنوعی در آموزش ریاضی بود که سبب سهولت یادگیری در دانش آموزان میشود و یادگیری فعال را در پی دارد. در این پژوهش دوازده سایت و ربات هوش مصنوعی در درس ریاضی و دو برنامه هوش مصنوعی در کلاس درس ریاضی به همراه نوع کاربرد آن و مزایا و معایب این فناوری نوین به تفصیل بیان شد تا معلمان با آگاهی هرچه بیشتر در کلاس درس حضور یابند و در موقعیتهای مناسب استفاده کنند و به دانش آموزان متناسب با وضعیتشان در درس ریاضی معرفی نمایند تا از مزایای این تکنولوژی بهره کافی برده شود و کلاسهای درس ریاضی جذابیت بیشتری داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی،آموزش، درس ریاضی، ابزارهای هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |