نقش هوش مصنوعی در آموزش درس ریاضی چالش ها ،کاربردها و فرصت های آن |
کد مقاله : 1314-IMEC |
نویسندگان |
محدثه باطنی * کارشناس ارشد ،علوم تربیتی، دانشگاه اصقهان |
چکیده مقاله |
قدرت تحول هوش مصنوعی در آموزش غیرقابل انکار است؛ به طوری که در دهههای اخیر، هوش مصنوعی به عنوان یکی از حوزه-های پیشرفتهی فناوری پدیدآمده و نقش بسیار مهمی را در تغییر و تحولات در زمینههای مختلف ایفا کرده است. با پیشرفت سریع تکنولوژی، توسعه الگوریتمها و افزایش قدرت محاسباتی، هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در حل مسائل پیچیده و بهبود فرآیندهای مختلف درس ریاضی شناخته میشود و میتوان گفت یکی از مهمترین پدیدههای آموزش که در آینده بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، ابزارها و فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که یادگیری را شخصیسازی کرده و در زمان معینی بازخورد ارائه دهند. ازطرفی نیز بکارگیری آن با محدودیتها وچالشهایی روبه روست. هدف این مقاله ارائه یک نمای کلی از بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش و به ویژه یادگیری ریاضیات برای دانش آموزان و بررسی فرصت ها و چالش های آن است. یادگیری ریاضیات به عنوان یک چالش بزرگ برای بسیاری از دانش آموزان در نظر گرفته شده است. با این حال، معلمان همچنین تاکید میکنند که این خطر وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی تمرکز را از یادگیری مهارتهای کلیدی ریاضی به سمت یادگیری و تعامل با خود ابزارهای هوش مصنوعی تغییر دهند. ، این مقاله مروری با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی موردبررسی قرارگرفته است و نتیجه بیانگر آن است که هوش مصنوعی علاوه بر چالش های احتمالی باید به عنوان چشم انداز آموزشی در دروس مختلف از جمله ریاضی مورد توجه قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، درس ریاضی، دانش آموزان، آموزش، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |