تاثیر راهبرد شخصیسازی بر عملکرد حل مسئله ریاضی دانشآموزان |
کد مقاله : 1301-IMEC |
نویسندگان |
شیدا قرنی *1، مجید حق وردی2 1آموزش و پرورش 2دانشیار آموزش ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ایران |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شخصی سازی مسائل کلامی ریاضی بر عملکرد حل مسئله دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی انجام شده است. بدین منظور برای بررسی عملکرد دانش آموزان از روش شبه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. آزمودنی ها شامل 55 نفر از دانشآموزان پایه چهارم در یکی از مدارس دخترانه شهر اراک است که به صورت تصادفی انتخاب شد. ابزار تحقیق فهرستی از علاقه مندی ها است که دانش آموزان آن را تکمیل کردند و همچنین شامل 7 مسئله کلامی شخصی سازی نشده و 7 مسئله کلامی شخصی سازی شده است. برای آزمون شخصی سازی نشده از سوالات کتاب درسی ریاضی پایه چهارم ابتدایی استفاده شد و سوالات آزمون شخصی سازی شده توسط محقق با استفاده از فهرست علاقه مندی دانش آموزان ساخته شد نتایج به دست آمده نشان داد که به کارگیری راهبرد شخصی سازی برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی، بر بهبود عملکرد حل مسئله آن ها تاثیر به سزایی داشته است. |
کلیدواژه ها |
شخصی سازی، علاقه مندی ها، حل مسئله، عملکرد، دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |