نقش روش های نوین تدریس در آموزش ریاضی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان متوسطه اول
کد مقاله : 1282-IMEC
نویسندگان
زهره جنگجو *، زینب تیموری، مبینا رحیمی، مبینا خیرخواه
دانشجو معلم
چکیده مقاله
آموزش از مهم ترین نیازهای بشر است که از ابتدا تا کنون انسان ها را درگیر خود کرده است با به وجود آمدن نظام های آموزشی این امر به طور سازمان یافته در حال اجرا و به مرور زمان در حال پیشرفت است ریاضی به عنوان یک مبحث مهم در امر آموزش جای دارد زیرا جدانشدنی از زندگی روزمره است به همین خاطر متخصصان درصدد این برآمده اند تا بهترین روش را برای آموزش این ماده درسی مهم کشف کنند و به کار گیرند تا دانش آموزان به درک و فهمی اساسی از این درس برسند در طی مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که روش های تدریس که به طور عمده به دو دسته سنتی و فعال تقسیم بندی می شوند از مهم ترین عوامل یادگیری عمیق ریاضی هستند در روش سنتی تنها معلم فعال است و دانش آموز نقش فعالی ندارد که این امر موجب کاهش یادگیری می شود در روش فعال که در این مقاله به روش مروری به برخی از آنها پرداخته شده دانش آموز منفعل نیست و خود به طور موثری در امر یادگیری دخیل است که طی آمار های به دست آمده درصد زیادی به افزایش عمق و میزان یادگیری کمک می‌کند هر کدام از این روش ها با در نظر گرفتن شرایط مختلف محیطی و امکاناتی و فرهنگی و سطح ذهنی دانش آموزان قابل اجرا خواهد بود که معلم با داشتن علم و مهارت و تجربه کافی می تواند هر کدام از این روش ها یا تلفیقی از آن ها برای تدریس استفاده کند
کلیدواژه ها
آموزش ریاضی، روش فعال،روش سنتی، یادگیری عمیق،روش تدریس،
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر