بدفهمی های قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای
کد مقاله : 1275-IMEC
نویسندگان
منظر غفاری جو *
سازمان آموزش و پرورش. دبیر ریاضی
چکیده مقاله
در این مقاله ضمن بررسی برخی چالشهای آموزش قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای ، مواردی از بدفهمی های فراگیران و راهکارهای لازم برای برطرف شدن آنها ارائه شد . عدم توجه دانش آموز به مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و تعمیم نامناسب خواص معادله به حل نامعادله قدرمطلقی و عدم به کارگیری مناسب رابط های منطقی ، از جمله عوامل اصلی بدفهمی و سردرگمی دانش آموز در حل مسائل قدرمطلق است. توجه به ماهیت مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و استفاده ی درست و به موقع از رابط‌های منطقی « و » و « یا » ، محور اعداد حقیقی ، جدول تعیین علامت و راهبرد حل زیر مسئله های ساده تر و رسم شکل، به فراگیر کمک می کند تا در بدست آوردن حاصل عبارات قدرمطلقی ، حل معادلات و نامعادلات شامل قدرمطلق و رسم نمودارهای نظیر موفق تر عمل کند و درک کاملی از این مفهوم به دست بیاورد.
کلیدواژه ها
قدر مطلق ، بدفهمی ، معادلات و نامعادلات قدرمطلقی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر