| بدفهمی های قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای | 
| کد مقاله : 1275-IMEC | 
| نویسندگان | 
| 
		منظر  غفاری جو * سازمان آموزش و پرورش. دبیر ریاضی 		 | 
| چکیده مقاله | 
| در این مقاله ضمن بررسی برخی چالشهای آموزش قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای ، مواردی از بدفهمی های فراگیران و راهکارهای لازم برای برطرف شدن آنها ارائه شد . عدم توجه دانش آموز به مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و تعمیم نامناسب خواص معادله به حل نامعادله قدرمطلقی و عدم به کارگیری مناسب رابط های منطقی ، از جمله عوامل اصلی بدفهمی و سردرگمی دانش آموز در حل مسائل قدرمطلق است. توجه به ماهیت مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و استفاده ی درست و به موقع از رابطهای منطقی « و » و « یا » ، محور اعداد حقیقی ، جدول تعیین علامت و راهبرد حل زیر مسئله های ساده تر و رسم شکل، به فراگیر کمک می کند تا در بدست آوردن حاصل عبارات قدرمطلقی ، حل معادلات و نامعادلات شامل قدرمطلق و رسم نمودارهای نظیر موفق تر عمل کند و درک کاملی از این مفهوم به دست بیاورد. | 
| کلیدواژه ها | 
| قدر مطلق ، بدفهمی ، معادلات و نامعادلات قدرمطلقی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |