بدفهمی های قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای |
کد مقاله : 1275-IMEC |
نویسندگان |
منظر غفاری جو * سازمان آموزش و پرورش. دبیر ریاضی |
چکیده مقاله |
در این مقاله ضمن بررسی برخی چالشهای آموزش قدرمطلق در ریاضیات مدرسه ای ، مواردی از بدفهمی های فراگیران و راهکارهای لازم برای برطرف شدن آنها ارائه شد . عدم توجه دانش آموز به مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و تعمیم نامناسب خواص معادله به حل نامعادله قدرمطلقی و عدم به کارگیری مناسب رابط های منطقی ، از جمله عوامل اصلی بدفهمی و سردرگمی دانش آموز در حل مسائل قدرمطلق است. توجه به ماهیت مفهوم فاصله در تعریف قدرمطلق و استفاده ی درست و به موقع از رابطهای منطقی « و » و « یا » ، محور اعداد حقیقی ، جدول تعیین علامت و راهبرد حل زیر مسئله های ساده تر و رسم شکل، به فراگیر کمک می کند تا در بدست آوردن حاصل عبارات قدرمطلقی ، حل معادلات و نامعادلات شامل قدرمطلق و رسم نمودارهای نظیر موفق تر عمل کند و درک کاملی از این مفهوم به دست بیاورد. |
کلیدواژه ها |
قدر مطلق ، بدفهمی ، معادلات و نامعادلات قدرمطلقی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |