کاوش در فناوری های ترکیبی برای تحول در آموزش ریاضیات
کد مقاله : 1256-IMEC
نویسندگان
مهدی رضایی بهرمند *1، آرزو صوفی کرباسکی2
1وزارت آموزش و پرورش
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در دهه‌های اخیر، یکی از پیشرفت‌های مهم جهانی در زمینه آموزش، سهولت در یافتن منابع جهت دریافت خدمات آموزشی و امکان شخصی‌سازی آن‌ها بوده است. آموزش ریاضی نیز تحت تأثیر این تحول با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی مواجه شده است. یکی از نیازهای اصلی آموزش ریاضی، توسعه فناوری‌های یادگیری تطبیقی و سیستم‌های آموزشی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی است. ویژگی کلیدی این فناوری‌ها، شخصی‌سازی تجربیات یادگیری دانش‌آموزان است. این فناوری‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت‌های فردی دانش‌آموزان و ارائه بازخورد شخصی، به پیشرفت آن‌ها کمک کرده و امکان کنترل رشد تحصیلی را در مقایسه‌ای منصفانه با خودشان فراهم می‌کنند. در مقایسه با روش‌های تدریس معمول، فناوری‌های یادگیری تطبیقی با توجه به بنیان تعاملی‌شان، در جذب دانش‌آموزان و ارائه مهارت‌های عملی حل مسئله موفق‌تر بوده و نتایج بهتری در افزایش یادگیری ارائه می‌دهند. هدف از تلفیق یادگیری تطبیقی و هوش مصنوعی، ایجاد تحولی چشمگیر در آموزش ریاضی، ارائه تجربیات مؤثر یادگیری و به‌روز‌رسانی مستمر روش‌های تدریس در تحقیقات آموزش ریاضی است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش ریاضی، فناوری های یادگیری تطبیقی، سیستم های آموزشی هوشمند
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی