تاثیر ریاضیات بر چگونگی شکل گیری آموزش stem
کد مقاله : 1245-IMEC
نویسندگان
زهرا خالق پور *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در این پژوهش، به بررسی نقش آموزش اِستم(علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) با تأکید ویژه بر نقش ریاضیات در چگونگی شکل‌دهی به اِستم پرداخته شده بود. هدف اصلی این تحقیق، تحلیل اهمیت و تأثیر ریاضیات به‌عنوان یکی از اجزای کلیدی اِستم در توسعه این رویکرد به عنوان رویکردی نوین در صنعت آموزش است. این پژوهش از نوع تحقیقات بنیادی و به روش توصیفی-تحلیلی است و به طریق مطالعات نظامدار یا سیستماتیک صورت گرفته که جامعه آماری آن شامل کلیه مقالات و منابع معتبر و مرتبط در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ میلادی است. نمونه‌های مورد نظر از طریق تطابق با هدف پژوهش انتخاب و بررسی شدند. در نهایت با روش مذکور تعداد 47 مقاله مورد بررسی نهایی قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که ریاضیات به‌عنوان زبان علمی و ابزاری برای مدل‌سازی و تحلیل داده‌ها، نقش حیاتی در پیشرفت سایر حوزه‌های اِستم ایفا می‌کند و نقش حیاتی در توسعه آن دارد. نتایج این تحقیق می‌تواند به بهبود روش‌های آموزشی و تقویت هوش و توانایی‌های شناختی دانش‌آموزان کمک شایانی نماید.
کلیدواژه ها
آموزش اِستم، ریاضیات، علوم، مهندسی، فناوری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر