بازی وارسازی ریاضی در دبیرستان |
کد مقاله : 1241-IMEC |
نویسندگان |
سارا حقیقت صفت * معلم |
چکیده مقاله |
یادگیری ریاضی، دانشآموزان و معلمان را همواره با چالشهای فراوانی روبهرو کرده است که افت تحصیلی روزافزون دانشآموزان را بهدنبال دارد . آموزش برای منجر شدن به یادگیری باید لذتبخش باشد و لذتبخش بودن یادگیری با انگیزه یادگیرنده در ارتباط است. روشهای نوینی برای برانگیختن انگیزه یادگیرنده پیشنهاد و به کار گرفته شده است که امروزه گیمیفیکیشن (Gamification) با ترجمه بازیوارسازی، یکی از این روشها محسوب میشود بازی وارسازی را به زبان ساده می توان استفاده از مؤلفه های بازی نظیر جذابیت، چالش، هیجان، رقابت و… در محیط های غیر بازی نظیر آموزش و کسب و کار تعریف نمود. بسیار جذاب به نظر می رسد که بتوانیم از عناصر بر انگیزاننده بازی ها برای هدف متعالی آموزش استفاده کنیم به نحوی که دانش آموزان با استفاده از ظرفیت ها و جذابیت های ذاتی بازی، به صورت ناخودآگاه به فرایند یادگیری بپردازند و به آن راغب شوند. برای موفقیت در فرایند یاددهی _ یادگیری باید دانش آموزان به اندازه کافی در یادگیری غوطه ور شوند و درگیری و اشتیاق تحصیلی آنها افزایش یابد. هدف غایی ما این است که یادگیری را بازی گونه کنیم تا با افزایش سطح انگیزش بیرونی دانش آموز در نهایت به افزایش انگیزه ذاتی آن ها نائل گردیم. در این پژوهش ، با اعمال بازی وارسازی در مقطع دوازدهم تجربی دوره دوم متوسطه اصفهان ، تجربه در خصوص بازی وارسازی مبحث مشتق آورده شده است . |
کلیدواژه ها |
آموزش ریاضی ، بازی وارسازی ، گیمیفیکشن ، مشتق |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |