بررسی روش تدریس چندحسی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1237-IMEC |
نویسندگان |
فاطمه یونس آبادی *، پریسا یونس آبادی دانشجوی مقطع کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس الزهرا (س)، سمنان، ایران |
چکیده مقاله |
روش تدریس یکی از مهم ترین جنبه های مربوط به آموزش و یادگیری است . انتخاب روش مناسب برای تدریس هر پایه و هر درس، تاثیر فوق العاده ای بر روی کیفیت تدتریس معلم و میزان یادگیری دانش آموزان دارد . یکی از روش های نوین تدریس، روش چند حسی است . روش چند حسی، بر افزایش آگاهی افراد با تأکید بر ترکیب سه حس دیداری ،شنیداری جنبشی و لامسه ای عمل مینماید طی استفاده از این روش دانش آموزان به این توانمندی دست مییابد تا به درک بهتر از مسائل دست یابند. هدف از پزوهش حاصل، بررسی رویکرد چند حسی در آموزش ریاضی ابتدایی می باشد . این مقاله، از نوع مطالعه کتابخانهای و با استفاده از مقالات و مجلات متعدد، در حوزه روش تدریس چند حسی و آموزش ریاضی ، به روش جمعآوری اطلاعات، صورت گرفته است.معلم به عنوان عهده دار این مسئولیت،با بکارگیری این روش تدریس،باعث افزایش مشارکت و فعالیت در کلاس می گردد.از آنجا که، در آموزش سنتی، فرصت یادگیری عمیق، برای فراگیران، مهیا نمیشود، این مقاله به معرفی روش تدریس مبتنی بر روش چند حسی، که از جمله روش تدریسهای جدید بوده و سبب درگیر کردن فراگیران در روند یادگیری میشود، میپردازد. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس، آموزش ریاضی، رویکرد چند حسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |