توانایی دانشآموزان ابتدایی در برقراری ارتباطات در حل مسائل ریاضی |
کد مقاله : 1231-IMEC |
نویسندگان |
فرزانه میرزائیان *1، فهیمه کلاهدوز2 1آموزش و پرورش 2دانشگاه فرهنگیان اصفهان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان توانایی برقراری ارتباطات ریاضی دانشآموزان دبستانی در حل مسائل ریاضی انجام شده است. در این تحقیق از روش آمیخته )کمّی و کیفی) استفاده شده است. برای جمعآوری دادهها از مشاهده، مصاحبه و آزمون استفاده شده است. پاسخ دانشآموزان به سؤالات آزمون در 4 طیف امتیازبندی شده و با عناوین «خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف» دستهبندی شده است. نتایج نشان داد که از مجموع 34 دانشآموز کلاس سوم مدرسه پزشکزاده شهرستان اصفهان در سال تحصیلی 1402-1401، 3 دانشآموز یا 8.82٪ موفق به کسب 60 تا 69 امتیاز شدند که در دسته خوب قرار گرفتند. 27 دانشآموز یا 79.41٪ امتیاز بین 45 تا 59 را کسب کردند که در دسته متوسط قرار گرفتند و 4 دانشآموز یا 11.76٪ بین 0 تا 44 امتیازکسب کردند که در دسته ضعیف قرار گرفتند. این نتیجه نشان میدهد که توانایی برقراری ارتباط ریاضی دانشآموزان دبستانی در حل مسائل ریاضی هنوز پایین است. |
کلیدواژه ها |
ارتباطات ریاضی، حل مسأله ریاضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |