تلفیق ذهنیت فلسفی و اثربخشی بازی وار سازی آموزشی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه اول
کد مقاله : 1227-IMEC
نویسندگان
سیما ذالکیان *1، راضیه باقرزاده2، لیلا توانایی3
1، دبیر رسمی آموزش و پرورش اهواز، خوزستان
2مدرسه طلوع مهر
3دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان
چکیده مقاله
چکیده:
دانش آموزان امروز، همان آینده سازان و شهروندان جامعه می باشند که نظام آموزشی باید مسئولیت یادگیری علوم مختلف در محیطی خلاقانه و آرام، تعمیق محتوای کتاب درسی و پرورش آنها را برعهده گرفته و جهت دهی کند. پژوهش حاضـرکه بـه منظـور ارائه ی الگوی پیشنهادی روش های گوناگون تدریس مبتنی بر پرورش ذهنیت فلسفی درس ریاضی دوره متوسطه اول انجام شده است، توسط 82 معلم مقطع متوسطه اول ریاضی در شهر دزفول در سال تحصیلی 1402-1401 مورد اعتبار سنجی قرار گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشـنامۀ محقق ساخته بوده و تجزیه و تحلیل داده ها در نرم افزار SPSS 20، مورد بررسی قرار گرفت. تدریس به روش بازی وارسازی آموزشی برای دانش آموزان می‌تواند دستاوردهای سودمندی همچون ایجاد انگیزه، افزایش اعتمادبه‌نفس و تعمیق یادگیری و کاهش کج‌فهمی‌های دانش‌آموزان را در درس ریاضی به همراه داشته باشد. نوآوری و خلق ایده های تدریس، روش های نوین در تدریس معلمان ریاضی در مقطع متوسطه اول در مدارس بر تعمق یادگیری، ایجاد علاقه و افزایش روحیه ی مثبت دانش آموزان تاثیری معنادار و چشمگیر دارد.
کلیدواژه ها
کلیدواژه ها: ذهنیت فلسفی، متوسطه اول، ریاضی، بازی وارسازی آموزشی، بازی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر