مروری بر نقش هوش مصنوعی بر آموزش ریاضی در دوره ابتدائی |
کد مقاله : 1217-IMEC |
نویسندگان |
مریم ملائی * دانشجو معلم،در دانشگاه فرهنگیان مرکز زینب کبری (س) کازرون هستم. |
چکیده مقاله |
درعصر فناوری و تحولات سریع جوامع امروز،نقش هوش مصنوعی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در بهبود و ارتقا فرآیند آموزش و یادگیری به شدت اهمیت یافته است،هوش مصنوعی در واقع نوعی ماشین است وبه گونه ایست که همانند ذهن انسان عمل و فکر کنند و کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری را انجام دهد.در سال های اخیر با پیشرفت وگسترش علم، هوش مصنوعی راه خود را در حوزه ی آموزش و یادگیری پیدا کرده است، یکی از حوزه های کاربرد هوش مصنوعی در آموزش در تدریس مباحث ریاضی است،فناوری هوش مصنوعی نحوه یادگیری و درک ریاضیات را برای فراگیران متحول کرده است.یکی از مهم ترین نوآوری ها در این زمینه توسعه ابزارهای هوش مصنوعی است.ابزارهای هوش مصنوعی به ریاضیدانان کمک می کنند تا نظریه های جدید و مسائل سخت را تجزیه و تحلیل کنند.مطالب موجود در این مقاله به شیوه مروری گرد آوری شده و از منابع معتبر کتابخانه ای بهره مند شده ایم.هدف این پژوهش مروری بر نقش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدائی است،این مقاله شما را با تعدادی ازابزارهای هوش مصنوعی درتدریس ریاضی مانندچت جی پی تی ،کمرا مث و... آشنا می کند.نتایج حاصل از مقاله نقش برجسته هوش مصنوعی در تحول فرآیند آموزش و یادگیری ریاضی را نشان داده و با ارائه پیشنهادات کاربردی برای معلمان و حوزه آموزش تاکید می کند که بهره گیری از توانمندی های هوش مصنوعی،می تواند تجربه های آموزشی موثرتری در رابطه با آموزش و یادگیری دروس مختلف، به خصوص درس ریاضی ارائه دهد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش،یادگیری، ریاضی، ابزار های هوش مصنوعی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |