دیالوگ سقراطی روشی در تدریس ریاضی |
کد مقاله : 1212-IMEC |
نویسندگان |
زینب رضائی راد * دانشجو معلم پردیس فاطمه زهرا مرکز شهید رجائی |
چکیده مقاله |
از آنجایی که روش تدریس در آموزش به ویژه درآموزش ریاضی سالیان درازی است که مورد بحث قرار می گیرد، درمقاله ارائه شده نیز به بررسی روش تدریسی می پردازیم و ضمن معرفی و تشریح روش سقراطی ( پرسش و پاسخ) به عنوان روش تدریسی از روش های سنتی که مبتنی بر دیدگاه روانشناسان ساختگرا است ، به بیان مثالی از روش سقراطی در آموزش مباحث ریاضی( هندسه متوسطه دوم ) پرداخته شده است. این مقاله، به روش تدریجی گردآوری شده است. در پایان نیز با وجود اینکه هیچ روش تدریسی کامل نیست و انتقاداتی نیز به این روش وارد است، به دلیل این که اینکه هدف از آموزش ریاضی برآورده کردن استاندارد های فرآیندی و محتوایی آموزش ریاضی است و روش سقراطی دربرگیرنده بخش قابل توجهی از استانداردهای فرآیندی آموزش ریاضی( گفتمان، پیوند و ارنباطات و...) است، به عنوان روش تدریسی مناسب برای ریاضیات به معلمان دوره متوسطه اول و دوم پیشنهاد شده است. |
کلیدواژه ها |
روش سقراطی، روش تدریس، ریاضی، استاندارد های فرآیندی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |