دیالوگ سقراطی روشی در تدریس ریاضی
کد مقاله : 1212-IMEC
نویسندگان
زینب رضائی راد *
دانشجو معلم پردیس فاطمه زهرا مرکز شهید رجائی
چکیده مقاله
از آنجایی که روش تدریس در آموزش به ویژه درآموزش ریاضی سالیان درازی است که مورد بحث قرار می گیرد، درمقاله ارائه شده نیز به بررسی روش تدریسی می پردازیم و ضمن معرفی و تشریح روش سقراطی ( پرسش و پاسخ) به عنوان روش تدریسی از روش های سنتی که مبتنی بر دیدگاه روانشناسان ساختگرا است ، به بیان مثالی از روش سقراطی در آموزش مباحث ریاضی( هندسه متوسطه دوم ) پرداخته شده است. این مقاله، به روش تدریجی گردآوری شده است. در پایان نیز با وجود اینکه هیچ روش تدریسی کامل نیست و انتقاداتی نیز به این روش وارد است، به دلیل این که اینکه هدف از آموزش ریاضی برآورده کردن استاندارد ‌های فرآیندی و محتوایی آموزش ریاضی است و روش سقراطی دربرگیرنده بخش قابل توجهی از استانداردهای فرآیندی آموزش ریاضی( گفتمان، پیوند و ارنباطات و...) است، به عنوان روش تدریسی مناسب برای ریاضیات به معلمان دوره متوسطه اول و دوم پیشنهاد شده است.
کلیدواژه ها
روش سقراطی، روش تدریس، ریاضی، استاندارد های فرآیندی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر