بررسی تاثیر بازی‌های سنتی رایج در شهرستان دهاقان بر یادگیری مفاهیم پایه‌ای ریاضیات
کد مقاله : 1210-IMEC
نویسندگان
سمانه عباسی *
آموزش و پرورش شهرستان دهاقان،ایران
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی نقش بازی‌های سنتی مرسوم شهرستان دهاقان بر یادگیری مفاهیم پایه‌ای ریاضیات می‌پردازد. بازی‌های سنتی نه تنها بخش مهمی از فرهنگ و میراث اجتماعی هر منطقه از ایران را تشکیل می‌دهند، بلکه دارای پتانسیل بالقوه‌ای برای تقویت فرآیند یادگیری به ویژه در زمینه ریاضیات هستند. این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی صورت گرفته است. به این منظور ابتدا شرحی از چند بازی مرسوم در بین کودکان و نوجوانان دهاقانی بیان شده و سپس سعی شده تا با تحلیل این بازی ها، شیوه های جمع، تفریق، ضرب و تقسیم و احتمال از مراحل انجام آن استخراج و تبیین شود. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که تلفیق بازی‌های سنتی با روش‌های آموزشی مدرن می‌تواند انگیزه و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به یادگیری ریاضیات را افزایش دهد و درک عمیق‌تری از این مفاهیم در آنان ایجاد کند. همچنین، این روش می‌تواند به تقویت تعامل اجتماعی و مهارت‌های حل مسئله در میان دانش‌آموزان کمک کند.
کلیدواژه ها
بازی‌های سنتی، آموزش ریاضیات، مفاهیم ریاضی، انگیزه و علاقه‌مندی، شهرستان دهاقان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر