تاثیر بازی در ریاضی و معرفی بازی های درس ریاضی دوره دوم دبستان |
کد مقاله : 1198-IMEC |
نویسندگان |
مرضیه نوروزی *1، نگین اسدی پور قرجلو2، فاطمه طاهری3 1... 2..... 3...... |
چکیده مقاله |
در آموزش و تدریس استفاده از روش های تدریس فعال به شدت حائز اهمیت است و یکی از این روش ها بازی است که باعث تثبیت و تعمیق مطالب شده است و همچنین سبب شده است دانش آموزان به درک بهتری از مطالب دست یابند. در ادامه این مقاله که به صورت مروری و کتابخانه ای انجام شده است به بررسی تاثیر روش بازی در ریاضی و مطالعات موجود در زمینه بازی و ریاضی پرداخته شده است و همچنین معرفی و توضیح بازی های مرتبط با برخی مباحث دروس ر یاضی دوره دوم دبستان مورد توجه قرار گرفته است، که استفاده از این بازی ها توانسته است تاثیرات مثبتی را در فرآیند یاددهی _یادگیری درس ریاضی داشته و دانش آموزان را به فراگیری این درس تشویق کرده است. بازی هایی که عناوین آنها ذکر شده باعث تحکیم آموخته های قبلی فراگیران شده و هم باعث شدهاند مطالب جدیدی بیاموزند. تلفیق دروس مختلف با ریاضی نیز به ایده اجرای این بازی ها افزوده شده است. |
کلیدواژه ها |
بازی،ریاضی،یاددهی_یادگیری،روش فعال، تدریس نوین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |