مقایسه تأثیر روش تدریس کاوشگری با رویکرد آموزش مجازی بر یادگیری دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر و روستا در درس ریاضی
کد مقاله : 1194-IMEC
نویسندگان
دانیال شمسی *1، محمود فرهادیان2
1دبیر ریاضی آموزش و پرورش
2عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
چکیده مقاله
با گسترش انواع مختلف روش‌های تدریس فعال جهت استفاده معلمان، لازم است پژوهشگران آن‌ها را مورد بررسی قرار داده باشند. هدف از انجام تحقیق پیش‌رو، مقایسه تأثیر روش تدریس کاوشگری با رویکرد آموزش مجازی بر یادگیری دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر و روستا در درس ریاضی بوده است. جامعه آماری در این تحقیق، تمام دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهرستان گراش به تعداد 252 نفر و نمونه آن، 40 نفر انتخاب شده با روش تصادفی خوشه‌ بودند. ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش پیش‌رو، پرسشنامه آزمون آغازین و پس‌آزمون محقق‌ساخته بوده است. اطلاعات جمع‌آوری شده نیز با استفاده از نرم‌افزار و آزمون مقایسه میانگین چند جامعه(آنوا) و همچنین آزمون مقایسه میانگین دو جامعه مستقل(آزمون T مستقل) تجزیه و تحلیل شده است. نتایج به دست آمده در این پژوهش نشان داد که روش تدریس کاوشگری در شهر گراش در مقایسه با روستاهای گراش، تاثیر مثبت داشته است؛ که نتیجه میدهم: وجود زیر ساخت‌ها و امکانات و تجهیزات اینترنتی و... بر تاثیر‌گذاری روش‌های تدریس فعال در فضای مجازی، تأثیر دارد.
کلیدواژه ها
روش تدریس کاوشگری، آموزش مجازی، یادگیری ریاضی، اعداد اول و شمارنده ها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر