نقش معلمان ابتدایی و روش تدریس در بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان در درس ریاضی |
کد مقاله : 1190-IMEC |
نویسندگان |
نوروز هاشمی *1، حمیدرضا کاشفی2، خدیجه رحیمی3 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2دانشگاه فرهنگیان 3ناحیه 4، آموزش و پرورش اصفهان |
چکیده مقاله |
درک نقش معلمان در ارتقای کیفیت یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی و دانستن این موضوع که دانشآموزان حتی با استفاده از آموزش معلم محور می توانند به طور مؤثر یاد بگیرند یا نه و می توانند کیفیت یادگیری دانش آموزان را بهبود بخشند، حتی اگر حضوری یا مستقیم یاد نگیرند. اما معلم باید توانایی دانش آموزان در تسلط و درک این یادگیری ریاضی را بداند و دانش آموزان حداکثریادگیری ریاضی مفید و موثر را از معلم بگیرند زیرا معلم یک مربی است. در آموزش ریاضی، به ویژه در آموزش فعال، معلمان یا مربیان حداکثر یادگیری ریاضی را ارائه نمی دهند یا در آموزش الکترونیکی کمتر موثر هستند. هدف این مطالعه کتابخانه ای، شناخت نقش معلم در مورد ارتقا ی کیفیت یادگیری ریاضی دانش آموزان در آموز ش ابتدایی است. این مطالعه از رو ش مطالعه اسنادی است و منابع داده ها اسناد و مقالات و کتب مرتبط به صورت کتابخانه ای است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که نقش معلم در ارتقای کیفیت یادگیری ریاضی دانش آموزان ابتدایی بسیار حائز اهمیت است، همچنین، تاثیر معلمان دوره ی آموز ش ابتدایی در بهبود کیفیت یادگیری ریاضی ریاضی دانش آموزان تا پایان تحصیلات مدرسه و حتی دانشگاهی تأثیر زیادی دارد. |
کلیدواژه ها |
آموزش ابتدایی، نقش معلمان، ارتقای کیفیت یادگیری ریاضی، دانش آموزان، روش تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |