تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی و رویکرد مدل سازی و کاربردها |
کد مقاله : 1186-IMEC |
نویسندگان |
فاطمه یوسف زاده درزی * دبیر آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
کتابهاى درسی به خاطراهمیت ز یادى که درتعیین محتواى آموزشی وخط مشى آموزشى دارند، مرکزتوجه خاص براى همه دست اندرکاران تعلیم وتربیت مى باشند.درنظام آموزشى کشورایران،کتاب درسى عمدده ترین منبع فراگیر و شاید بتوان گفت تنها وسیله آموزشى است که دراختیارهمه ی دانش آموزان ومعلم ها قراردارد. به همین دلیل تلاش نیروهاى متخصص،در بررسى وتحلیل محتواى کتابهاى درسى برای رفع نارسایى ها وکمبودهاى موجود درآنها لازم است. هدف از این پژوهش ،تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی و رویکرد مدل سازی و کاربردها است. واحد مولفه در این کتاب ،تجزیه و تحلیل متن، فعالیت ها و تصاویر کتاب است که به این منظور تعدادی از صفحات به طور تصادفی از کتاب انتخاب شدند و طبق الگوی تعیین شده توسط ویلیام رومی متن وتصاویر کتاب ،فعال و مناسب یادگیری است.اما فعالیت های کتاب طبق روش ویلیام رومی بیش از حد فعال بوده است. همچنین هیچ یک از سوالات بررسی شده در زمینه مدل سازی و زمینه مدار غیرمعقولانه نبود که نشانه عدم توجه به رویکرد مدل سازی و کاربردها دراین کتاب است. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا، کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی ، روش ویلیام رومی، مدل سازی و کاربردها. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |