ماتریس دنباله فیبوناچی در هوش مصنوعی
کد مقاله : 1185-IMEC
نویسندگان
طاهره زارع *1، فرهاد بن محمد خواجه2، وصال ترنج3
1استادیار گروه علوم پایه، واحد بیضا، دانشگاه آزاد اسلامی، بیضا، ایران
2دبیر ریاضی آموزش پرورش عضو انجمن معلمان ریاضی فارس
32- دانشجوی دکتری گروه ریاضی، واحد شیراز، دانشگاه پیام نور،شیراز،ایران
چکیده مقاله
در این مقاله سعی شده است استفاده هوش مصنوعی در آموزش ریاضی را مورد مطالعه قرار دهیم. هوش مصنوعی کاربردهای زیادی در تعلیم و تربیت داردکه تا حد زیادی برای جامعه ی آموزشی کشور ما ناشناخته مانده است.هوش مصنوعی به عنوان ابزاری تعریف می شود که به طور گسترده در شهرها یا دانشگاه های مختلف در سراسر جهان استفاده می شود که شامل برخی از فن آوری ها مانند تلفن های هوشمند ، اینترنت، موتورهای جستجو برنامه های مختلف و لوازم خانگی هستند. هوش مصنوعی فرآیندهای فناوری اطالعات را بهبود می بخشد و کارایی های جدیدی ایجاد می کند. در ادامه دنباله فیبوناچی را به کمک ماتریس تولید کرده تا برای ماشین قابل تعریف باشد وآن را برنامه نویسی نموده واجرا کردیم و سه نکته از دنباله ، مجموع جملات دنباله فیبوناچی را بیان نموده ودر آخر ارتباط تنگاتنگی بین تدریس ریاضی و استفاده از فناوری های روز دنیا را نشان دادیم.
کلیدواژه ها
دنباله فیبوناچی ، ماتریس ، پایتون ، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر