استفاده از فناوری های آموزشی در برنامه درسی ریاضیات دوره ابتدایی (مطالعه موردی: شبیه ساز تعاملی فِت) |
کد مقاله : 1179-IMEC |
نویسندگان |
حمید دافعی * آموزشگر ریاضی دانشگاه فرهنگیان زنجان |
چکیده مقاله |
پیدا کردن روش هایی برای تلفیق فرایند یاددهی ـ یادگیری ریاضیات و فناور های نوین آموزشی در عصر حاضر، برای معلمان و همچنین آموزشگران ریاضی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. فناوری های نوین آموزشی در حوزه ریاضی، دانش آموزان را با تفخص درباره ایده های مهم ریاضی درگیر می کند و گستره مسائلی را که دانش آموزان می توانند حل کنند، توسعه می دهد. همچنین استفاده از فناوری های آموزشی به رشد و پرورش شهود دانش آموزان از مفاهیم ریاضی کمک می کند و درک آنها را از مفاهیم اساسی ریاضی افزایش می دهد. بهره گیری از فناوری های آموزشی در کلاس های ریاضی، این امکان را به فراگیران می دهد تا با سرعت بیشتر و عملکرد بهتر یاد بگیرند و احساس رضایت بیشتری از حضور در کلاس داشته باشند. هدف اصلی این مقاله آشنایی معلمان دوره ابتدایی با یک نمونه از فناوری های آموزشی به نام شبیه ساز تعاملی فت می باشد که می توان در تدریس ریاضیات دوره ابتدایی از آن استفاده نمود. این مقاله به صورت مطالعه موردی انجام شده است که در آن شبیه ساز تعاملی فت و چگونگی استفاده از این فناوری به همراه نمونه هایی از چگونگی آموزش مفاهیم ریاضی دوره ابتدایی به کمک این شبیه ساز تعاملی بر اساس استانداردهای محتوایی: اعداد و عملیات، هندسه، جبر، اندازه گیری، تحلیل داده ها و احتمال، ذکر شده است. |
کلیدواژه ها |
شبیه ساز تعاملی فِت، ریاضیات ابتدایی، استانداردهای محتوایی، برنامه درسی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |