واکاوی عوامل تاثیر گذار بر حل مسئله ریاضی در دانش آموزان با نگرشی به راهبرد های حل مسئله
کد مقاله : 1168-IMEC
نویسندگان
میلاد نصیروند *1، داریوش جوادیان گبلو2، حسین صمیدی بنه3، مهدی آقاپور4
1آموزگار رسمی آموزش و پرورش
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، ایران
3دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل
4دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل
چکیده مقاله
مهم ترین ضرورت انجام این پژوهش وجود مشکلاتی در نحوه آموزش درس ریاضی در مقطع دبستان می باشد و همچنین مهم ترین هدف این پژوهش بررسی مبانی لازم برای تدریس در دوره ابتدایی می باشد.همچنین در پژوهش در این پژوهش فرایند حل مساله ، سه مؤلفه اساسی تأثیرگذار برعملکرد دانش آموز در حل مسئله و راهبرد های حل مسئله مورد بررسی قرار گرفت. رویکرد این پژوه کیفی و توصیفی و روش از نوع تحلیلی می باشد. به صورت کتابخانه ای و فیش برداری هدفمند. در این پژوهش بیش از 60 مقاله و کتاب مورد مطالعه اولیه قرار گرفت و در مرحله بعدی 34 مقاله و کتاب مورد استفاده قرار گرفت. مهم ترین یافته این مقاله این می باشد که معلم مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموزان در ریاضی دوره دبستان و مخصوصاً بخش حل مساله و راهبردهای حل مسئله مهم ترین مضامین و مفهوم برای ارتقای حل مسئله در دانش آموزان می باشد.
کلیدواژه ها
راهبرد های حل مسئله، حل مسئله، آموزش، یادگیری، تدریس معلم، پیشرفت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر