واکاوی عوامل تاثیر گذار بر حل مسئله ریاضی در دانش آموزان با نگرشی به راهبرد های حل مسئله |
کد مقاله : 1168-IMEC |
نویسندگان |
میلاد نصیروند *1، داریوش جوادیان گبلو2، حسین صمیدی بنه3، مهدی آقاپور4 1آموزگار رسمی آموزش و پرورش 2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، ایران 3دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اردبیل 4دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل |
چکیده مقاله |
مهم ترین ضرورت انجام این پژوهش وجود مشکلاتی در نحوه آموزش درس ریاضی در مقطع دبستان می باشد و همچنین مهم ترین هدف این پژوهش بررسی مبانی لازم برای تدریس در دوره ابتدایی می باشد.همچنین در پژوهش در این پژوهش فرایند حل مساله ، سه مؤلفه اساسی تأثیرگذار برعملکرد دانش آموز در حل مسئله و راهبرد های حل مسئله مورد بررسی قرار گرفت. رویکرد این پژوه کیفی و توصیفی و روش از نوع تحلیلی می باشد. به صورت کتابخانه ای و فیش برداری هدفمند. در این پژوهش بیش از 60 مقاله و کتاب مورد مطالعه اولیه قرار گرفت و در مرحله بعدی 34 مقاله و کتاب مورد استفاده قرار گرفت. مهم ترین یافته این مقاله این می باشد که معلم مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموزان در ریاضی دوره دبستان و مخصوصاً بخش حل مساله و راهبردهای حل مسئله مهم ترین مضامین و مفهوم برای ارتقای حل مسئله در دانش آموزان می باشد. |
کلیدواژه ها |
راهبرد های حل مسئله، حل مسئله، آموزش، یادگیری، تدریس معلم، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |