بررسی تاثیرات بهرهمندی از مبانی هنر در آموزش ریاضی (مطالعه موردی عمل ضرب در ریاضیات پایه سوم ابتدایی) |
کد مقاله : 1161-IMEC (R1) |
نویسندگان |
نگین چگنی * دانشجو معلم |
چکیده مقاله |
چکیده تدریس ریاضی در پایه ابتدایی و آشنایی با مفاهیم اعمال چهارگانه یکی از معضلات یادگیری در بین دانشآموزان است، این چالش منجر به نگرش منفی کودکان به مفاهیم درسی ریاضی شده است و معلمین همیشه به دنبال رویکردهای جدید در فرآیند تدریس مفاهیم پایه حساب هستند. عمل ضرب به عنوان یکی از چهار مفهوم پایه در تدریس، در این روند بسیار بحث برانگیز است و در روشهای نوین تدریس بهرهمندی معلمان از شیوههای سنتی آموزش وامتناع از بکارگیری شیوههای نوین آموزش خصوصا بهرهمندی از مفاهیم هنر چالش پیش رو را پر رنگ تر نموده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی تلفیق هنر با عمل ضرب وتاثیرآن برمیزان یادگیری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با رویکرد توصیفی _تحلیلی برمبنای گردآوری اطلاعات به شیوه کتابخانهای و اسنادی انجام گرفته است، نتیجه بررسی حاضر نشانگر تاثیر مثبت تلفیق دروس مختلف ازجمله ریاضی با درس هنر است، در مقایسه با روشهای سنتی که دانشآموزان را به حفظ مکرر تشویق میکند و امروزه جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و منسوخ شده است، روش نوین سعی دارد آموزشی بکارگیردکه درقدم اول انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد و در قدم بعدی آنها را جذب یادگیری کند به گونه ای که فرآیند یادگیری را سرعت بخشد. |
کلیدواژه ها |
تدریس، هنر، ریاضی، یادگیری، شیوه نوین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |