نقش کیفیت پرسش در درک ریاضی دانش‌آموزان
کد مقاله : 1159-IMEC
نویسندگان
ّFaranak Farshadifar *1، سعید رومانی2
1Farhangian University
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از انجام این مقاله بررسی نقش کیفیت پرسش در درک ریاضی دانش‌آموزان است. روش تحقیق کیفی و از نوع کتابخانه‌ای است. روش‌ شامل فرایندی منظم و گام به گام است که برای گردآوری اطلاعات جهت نگارش یک مقاله یا ارائه یک سمینار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول فرایند یک مطالعه کتابخانه‌ای همواره لازم است که پژوهشگر به عقب برگردد و اطلاعات قبلی را دستکاری، تعدیل و بازنویسی نماید. در تدریس ریاضیات نیز مانند سایر دروس، سؤالاتی که توسط معلمان مطرح می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. یافته‌ها نشان داد که آشنایی با تکنیک‌های صحیح پرسشگری در دروس ریاضی، دریافت بازخورد از دانش‌آموزان را برای معلمان آسان‌تر می‌کند و معلمان در می‌یابند که آیا آنها موضوع را درک می‌کنند یا نه. به عبارت دیگر، به برقراری گفتمان ریاضی موثری بین معلم و دانش آموزان می‌انجامد. در این مطالعه، ما سؤالات معلمان در کلاس درس ریاضی، تکنیک‌هایی که معلم باید در جلسات تدریس و یادگیری در نظر داشته باشد مانند توجه، صدای مناسب. مکث و محتوای سؤال برای بهبود فرآیند تدریس و یادگیری و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان را بررسی کرده‌ایم.
کلیدواژه ها
کیفیت پرسش، درک ریاضی، گفتمان، دانش‌آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر