فرصت ها و چالشهای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند آموزش و یادگیری ریاضی برای دانش آموزان دوره ابتدایی: یک نگاه مروری |
کد مقاله : 1125-IMEC |
نویسندگان |
هانیه چگنی * آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش منطقه سه، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
ریاضیات پایه بخش مهمی از آموزش و تدریس در کشور ما است. به عنوان یک موضوع اساسی در آموزش کشورمان، همواره نقش مهمی را ایفا کرده است. با این حال، با پیشرفت زمان، روشهای نوین و جذاب در تدریس ریاضیات میتوانند باعث افزایش انگیزه دانشآموزان برای یادگیری این درس مهم شوندو به دانشآموزان کمک کند تا ریاضیات را با شور و اشتیاق بیشتری یاد بگیرند. به منظور پی بردن به مزایا و چالش ها این فناوری و سطح یادگیری دانش آموزان، بر اساس مصنوعی، این مقاله با نگاه مروری به فرصت ها و چالشهای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند آموزش و یادگیری ریاضی برای دانش آموزان دوره ابتدایی پرداخته است. در این مقاله برای جمع آوری اطلاعات از مقالات علمی معتبر از روش کتابخانه ای استفاده شد. براساس ماتریس swot نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند آموزش و یادگیری ریاضی میتواند بهبود قابل توجهی در تجربه آموزشی دانشآموزان به وجود آورده است. این ابزارها امکان ارائه بازخورد فوری، شخصیسازی درسها بر اساس نیازهای هر دانشآموز، ارائه محتوای تعاملی و جذاب و همچنین ارزیابی دقیقتر عملکرد هر فرد را فراهم کرده است و با بهرهگیری از این ابزارها، میتوان تاثیر مثبتی بر کیفیت و سرعت یادگیری دانشآموزان داشته و به آنها کمک کرد تا مفاهیم ریاضی را بهتر و به راحتی فهمیده و درک کنند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش، یادگیری، ریاضی، دانش آموزان دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |