بررسی علل و عملکرد دانش آموزان دیر آموز در درس حسابان1 |
کد مقاله : 1121-IMEC |
نویسندگان |
معصومه سیاه سر *1، زهرا گنجعلی2 1آموزش و پرورش 2آموزش و پررورش |
چکیده مقاله |
متاسفانه نمرات دانش آموزان در درس ریاضی روند مطلوبی ندارد به صورتی که در اواخر سال تحصیلی که مطالب درسی افزایش می یابد ، نمرات دانش آموزان دچار پسرفت می شود و علت اصلی آن یادگیری کند دانش آموزان است در همین جهت در ابتدا یک فصل را برای بررسی و تحقیق انتخاب کردیم و سپس درس به درس از دانش آموزان آزمون گرفتیم و در ادامه که فصل پایان یافت مطالب کل فصل را در یک آزمون مورد ارزیابی قرار دادیم که همه دانش آموزان در آن دچار پسزفت شدند به گونه ای که میانگین نمرات در اولین آزمون5/17 و در آخرین ازمون به 14 رسید و باتوجه به پرسشنامه ای که از دانش آموزان داشتیم یافتیم اکثر دانش آموزان برای یادگیری مطالب جدید به زمان بیشتری نیاز دارند علاوه بر این به مرور و رفع اشکال مطالب نمی پردازند و همین امر موجب تشدید دیرآموزی ایشان شده است و متاسفانه علی رغم اینکه دانش آموزان به مفهومی بودن این درس واقف اند ، مطالعه این درس را به زمان های پایانی موکول میکنند و مدعی کمبود وقت شده اند که البته یادگیری کند دانش آموزان در این امر بسیار موثر است و همین امر موجب کاهش نمرات دریافتی و پسرفت دانش آموزان در این درس شده است در نتیجه میتوان گفت دیر آموزی ، علت اصلی کاهش نمرات دانش آموزان در درس حسابان1 بوده است |
کلیدواژه ها |
یادگیری کند،درس ریاضی،دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |