تاثیر آموزش از طریق مدلسازی ریاضی در پیشرفت تحصیلی |
کد مقاله : 1118-IMEC |
نویسندگان |
خدیجه خاتمی سروی *1، فاطمه حیدری2 1زرین شهر زاینده رود دبیرستان ام البنین 2استخدام آموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
با توجه به کاربرد ریاضیات در ابعاد مختلف زندگی بشر، یادگیری صحیح و عمیق این علم ضروری است؛ پس مدلسازی ریاضی بخش مهمی از توانایی ریاضی محسوب میشود. مدلسازی نقش مهمی در درک و فهم بهتر دانشآموزان دارد و در ادامه پبشرفت تحصیلی در این درس را به همراه دارد.این پژوهش به منظور تاثیر آموزش از طریق مدلسازی بر پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان هفتم انجام شد. این مطالعه از نوع نیم تجربی با طرح پیش آزمون –پس آزمون همراه با دو گروه آزمایش و کنترل بود. در مطالعه حاضر ۴7 نفر به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از بین دانش آموزان پایه هفتم شهرستان زرین شهر انتخاب شدند. دادهها از طریق برگزاری پیش آزمون، پس آزمون و آزمون پایداری جمع آوری شدند. برای سازماندهی اطلاعات از روشهای آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل، از روشهای آمار استنباطی (آزمونهای آماری یو من -ویتنی، تحلیل کوواریانس و آزمون t-دو گروه مستقل) استفاده شده است. نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر مدلسازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم تاثیر معنادار مثبت دارد. |
کلیدواژه ها |
پیشرفت تحصیلی، مدلسازی، ریاضی، دانشآموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |