روش های نوین تدریس در آموزش ریاضی دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1092-IMEC |
نویسندگان |
زهرا جعفری *1، علی جعفری2 1دانشجو معلم 2فرهنگی |
چکیده مقاله |
شناخت و استفاده از روش های موثر در تدریس ریاضی همواره مورد توجه پژوهشگران و متخصصان آموزش و پرورش بوده است . هدف از این مطالعه مروری بررسی و ارائه منسجم موضوعات مرتبط با روش های تدریس نوین ریاضی در دوره ابتدایی است . محتوای لازم برای نگارش این مقاله از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی google scholar،جهاد دانشگاهی( (sid،magiranو نیز موتور جستجوی عمومی google به دست امده است. کلید واژه های مورد استفاده عبارت بودند از : تدریس نوین ، ریاضی ، روش تدریس ، ریاضی دوره ابتدایی . در این مقاله بهترین روش های نوین و جدید تدریس ریاضی مطرح شده است . در ادامه روش های نوین تدریس ریاضی ابتدایی از منظر گرزی و همکاران آورده شده است که شامل روش کلامی ، روش اکتشافی( که از نظر برونر مورد بررسی واقع شده است ) ، روش مفهومی و روش فعال است . بعد از این موارد، نقش تکنولوژی در آموزش ریاضی ، استفاده از تلفیق ، بازی و چند ایده دیگر برای بهبود فرایند یاددهی و یادگیری بیان شده است . یافته ها و نتایج این تحقیق نشان می دهد که با استفاده از روش تدریس نوین کلاس پویا تری خواهیم داشت و روش های نوین تدریس استرس و اضطراب ناشی از برخورد با مفهوم جدید ریاضی را در دانش آموزان کاهش می دهد و موجب افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان به مباحث درسی و درنتیجه افزایش میزان یادگیری ریاضی می گردد . |
کلیدواژه ها |
تدریس نوین ، ریاضی ، روش تدریس ، ریاضی دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |