نقش کرونا و هوش مصنوعی در تغییر سبک آموزش ریاضیات متوسطه دوم
کد مقاله : 1085-IMEC
نویسندگان
مریم اسدی *
دبیر رسمی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
شیوع بیماری کویید 19 در سال 2020 ، نظام های آموزشی سراسر جهان را با چالش های بی سابقه ای روبرو کرد. برای جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، مدارس از حالت آموزش حضوری به غیر حضوری تبدیل شد و این تغییر ناگهانی و عجیب، پیامدهایی همچون الزام مدارس به تغییر زیرساخت ها، روی آوردن دبیران به تولید محتوا، عدم تمرکز آموزش بر محوریت معلم، جایگزینی خودباوری دانش آموزان بر اتکای صرف به بازخورد دبیر، ایجاد شرایط نابرابر آموزشی در مناطق برخوردار و غیربرخوردار و محروم و... بر جای گذاشت. با وجود این چالش ها، فرصتهایی چون استفاده از پلتفرم ها و ابزارهای آموزشی جدید و تدریس خلاقانه ایجاد شد که برای جبران کاهش تعاملات بسیار مفید بود. یکی از این فرصتهای مهم، ورود هوش مصنوعی به عرصه آموزش ریاضی است که تا حدود زیادی موجب هماهنگی تجارب یادگیری با نیازهای آموزشی، تغییر در سبک یادگیری و نیز شخصی سازی فرایند یادگیری ریاضی شده است. در این مقاله به بررسی معایب و محاسن AI در آموزش ریاضی می پردازیم.
کلیدواژه ها
ریاضی، آموزش، کرونا، هوش مصنوعی، دانش آموز، دبیر
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی