نقش ریاضی در آموزش STEM ، فرصت یا تهدید |
کد مقاله : 1077-IMEC |
نویسندگان |
حسین گورکی * دبیر |
چکیده مقاله |
این سؤال که آموزش ریاضیات چه تأثیری روی شخصیت فکری و منش های حل مسئله و شیوه های یادگیری دانش آموزان می گذارد به ساختارشناختی آنان مربوط می شود. مسلماً پیشینه فکری و مهارتهایی که در ذهن دانش آموزان نهادینه شده اجازه نمی دهد که نظام یکسانی که دانش آموزان با آن مواجهند ساختارهای شناختی یکسانی را به دست دهد. این تنوع زمینه های یادگیری دانش آموزان را می توان در سبکهای یادگیری و در ساختار انسان شناختی دانش آموزان خلاصه نمود. عدم توجه کافی به خصوصیات دانش آموزان با سبکهای یادگیری کلامی ، تصویری و دست ورز در محتواهای کتب درسی موجب گسست ارتباط مخاطبان و بی انگیزگی آنان برای یادگیری و در نهایت محقق نشدن اهداف کتب ریاضی گردیده است . آیا آموزش ریاضی با رویکرد مبتنی بر استم می تواند موجب ایجاد انگیزه و علاقه و ارتباط اثربخش مدارس و دانشگاه ها با بازار کار گردد سوالی است که پاسخ آن در این برهه زمانی منفی است . نبود منابع ، نبود اراده سیاستگذاران برای تغییر ، کمبود معلمان متعهد و دغدغه مند ، کمبود محتوای هدفمند از عوامل موثر بر ناکامی این رویکرد می باشند . |
کلیدواژه ها |
برنامه درسی استم ، آموزش ریاضی، رویکرد برنامه درسی ریاضی ، سبکهای یادگیری ، اهداف کتب درسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |