هوش مصنوعی در آموزش ریاضی |
کد مقاله : 1076-IMEC |
نویسندگان |
ابراهیم اکبربگلو *1، حسن بدرزاده2، مهدی نصیری2 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز 2دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز |
چکیده مقاله |
در چند سال اخیر بحث هوش مصنوعی بسیار داغ شده است به گونهای که برخی افراد احساس میکنند که این ابزارهای جدید که به لطف هوش مصنوعی ایجاد شدهاند باعث از بین رفتن شغلها و کاهش نیاز به نیروی انسانی شده و خواهند شد. آموزش ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد. از این رو کمبود بررسی از دیدگاههای مختلف برای کمک به محققان و معلمان وجود دارد تا تصویری کامل از یادگیری مبتنی بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش ریاضی بدست آوریم. به علاوه باید سوالهای مهم و اساسی در مورد پیامدهای یادگیری دانش ریاضی بر اساس هوش مصنوعی و طراحی نرمافزارهای رایانهای برای همکاری با معلمان در کلاس درس پرسیده شود. در نهایت نتایج یادگیری دانشآموزان در بهبود سطح آموزش ریاضی و افزایش انگیزهی یادگیری و ارتقای توان یاددهی معلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود. حال در این مقاله به تاثیر هوش مصنوعی بر روی امر تدریس، خصوصا تدریس ریاضی پرداختهایم. |
کلیدواژه ها |
تدریس ریاضی، هوش مصنوعی، معلم، دانشآموز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |