هوش مصنوعی در آموزش ریاضی
کد مقاله : 1076-IMEC
نویسندگان
ابراهیم اکبربگلو *1، حسن بدرزاده2، مهدی نصیری2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
2دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
چکیده مقاله
در چند سال اخیر بحث هوش مصنوعی بسیار داغ شده است به گونه‌ای که برخی افراد احساس می‌کنند که این ابزارهای جدید که به لطف هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند باعث از بین رفتن شغل‌ها و کاهش نیاز به نیروی انسانی شده و خواهند شد. آموزش ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. از این رو کمبود بررسی از دیدگاه‌های مختلف برای کمک به محققان و معلمان وجود دارد تا تصویری کامل از یادگیری مبتنی بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش ریاضی بدست آوریم. به علاوه باید سوال‌های مهم و اساسی در مورد پیامدهای یادگیری دانش ریاضی بر اساس هوش مصنوعی و طراحی نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای همکاری با معلمان در کلاس درس پرسیده شود. در نهایت نتایج یادگیری دانش‌آموزان در بهبود سطح آموزش ریاضی و افزایش انگیزه‌ی یادگیری و ارتقای توان یاددهی معلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته شود. حال در این مقاله به تاثیر هوش مصنوعی بر روی امر تدریس، خصوصا تدریس ریاضی پرداخته‌ایم.
کلیدواژه ها
تدریس ریاضی، هوش مصنوعی، معلم، دانش‌آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر